Trine på Akershus Venstres årsmøte

Venstres leder, Trine Skei Grande, besøkte helgens årsmøte og holdt et inspirerende innlegg hvor hun både var innom Venstres ideologi, historie og de viktigste temaene som Venstres vil fokusere på i valget som nærmer seg.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Det var en motivert forsamling som etter Skei Grandes innledning gav seg i kast med den viktigste saken på årsmøtet, nemlig å få spikret Akershus Venstres program for fylkestingsvalget i 2011.

I Follo er det ventet en stor befolkningsvekst i løpet av de neste tiårene. Økt press på areal og samferdsel vil kreve helhetlig og langsiktig planlegging på regionalt nivå som tar hensyn til gode samferdselsløsninger, næringsutvikling, jordvern og kulturminnevern, sammenhengene friluftsområder og skoletilbud.

Venstre ønsker både vekst og utvikling velkommen, men den skal være villet og styrt.

Fra Follo er Solveig Schytz fra Ås og Camilla Hille fra Ski, toppkandiatene for Venstre i Akershus til fylkestingsvalget. De er på henholdsvis 2. og 6. plass på lista. Oppegård Venstres Inger Johanne Bjørnstad er på 9. plass.

Inneværende periode har vi 3 plasser i fylkestinget.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**