Derfor er det viktig å stemme på Ski Venstre

I Ski Venstre skal vi sette folk først. – Mange viktige politiske avgjørelser handler om avveininger mellom personlig frihet og ansvar for fellesskapet. Det er i denne spenningen vi må ta mange viktige politiske avgjørelser, sier Hille

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Det er i fellesskap med andre vi har noe å leve for, sier Hille

Foto: Gisle Bjørneby 2011

– Å være sosialliberal innebærer en sterk tro på menneskets skaperevne, kreativitet og ansvarsfølelse. Alle mennesker er likeverdige, men ikke like, sier Hille.

– Det er ulike verdivalg som ligger til grunn i de ulike partiene. For noen er egen lommebok viktigst, men for Ski Venstre er det det som gavner individet i et fellesskap med andre som har forrang. Vi er beste tjent med en balanseret politikk, understreker Hille

– Ski Venstre mener også at det er viktig at politiske beslutninger er uavhengig av særinteresser. Vi må lytte til alle, innbyggere, bedriftseiere, fagforeninger og interesseorganisasjoner, men vi må være helt uavhengig for å ha en helhetlig politikk for alle. Nettopp derfor er vi et sentrumsparti, sier Hille.

I Ski Venstre vil vi først og fremst fokusere på:
– En god skole og barnehage
– En helhetlig og gjennomtenkt sentrumsutvikling
– Noe å leve for, gjennom variertet tilbud i alle livsfaser, utført av frivillige, offentlige og private aktører
– Noe å leve av ved å spille på lag med det lokale næringslivet
– Å gi en utstrakt hånd til de som trenger ekstra støtte i vanskelige perioder i livet
– Sikre et bærekraftig miljø også for kommende generasjoner

– Vi kan aldri se på en sak isolert, men prøve å se helheten så langt det lar seg gjøre. I Ski Venstre lover vi å være faktaorientert og sette folk først. Det er derfor vi stiller til valg, avslutter Hille

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**