Medlem i Oslo Venstre

Det fins mange måter å være medlem av et politisk parti. Mange velger å betale kontingent hvert år og følger ellers med på Venstre når det passer og når de har lyst. Andre deltar på få eller mange aktiviteter. Noen påtar seg også verv i lokale styrer eller stiller til valg på Venstres liste. Dersom du vil være med å påvirke Venstres politikk er det mulig uansett om du er aktiv eller ikke. Her vil du finne informasjon for medlemmer i Oslo Venstre.

Dersom du ikke er medlem er første steg for mange å melde seg inn. Selv om du ikke er medlem er du hjertelig velkommen på våre åpne møter og introduksjonsmøtene vi arrangerer med jevne mellomrom på Venstres hus. Du finner oversikt over våre arrangementer her.

Money money moneyBetal kontingent

For å bli og fortsette å være medlem av Venstre må du betale kontingenten hvert år. Kontingentkravet sendes ut i januar hvert år per brev og epost. For å velge kontingentsats gjør du dette under «Medlemstype» på din side. Usikker på om du har betalt kontingent? Det kan du sjekke på din side eller send en epost til oslo@venstre.no og spør.

Kontingentsatser
Yrkesaktive: 425,-
Ikke-yrkesaktive: 175,-
Studenter: 75,-

Din side

Her kan du se og endre informasjonen Venstre har om deg, navn, adresse, epost, hvilke aktiviteter du er interessert i å være med på og litt mer.

Solveig Schytz taler til landsmøtet

Slik fremmer du en politisk sak

Som medlem i Venstre er du også med på å endre Venstres politikk. Selv om man som medlem ofte er enige i mye av Venstres politikk, er det få som er enige i alt. Gjennom å delta i debatter i sosiale medier, i møter og fremme forslag er du med på å endre hva Venstre mener. Les mer om å fremme forslag her.

Venstres nettbutikk

I nettbutikken finner du mange Venstre-effekter, både klær, standsutstyr og godteri.

Nyhetsbrev

Oslo Venstre sender ut nyhetsbrev 1-2 ganger i måneden. Vi skriver om aktuelle saker i Oslo, hva Venstres representanter i bystyret holder på med og aktiviteter og arrangementer du kan delta på. Meld deg på her.

Facebook logoFacebook

Oslo Venstre har en facebookside hvor vi deler viktige politiske saker og inviterer til arrangementer du kan delta på. Følg oss på facebook. I tillegg har vi en intern facebookgruppe der du kan delta i interne debatter og diskusjoner.

Slik kan du bidra i valgkampen

Neste valgkamp er straks i gang. Våren 2016 vil vi begynne med stands, homeparties og andre aktiviteter for å nå velgerne i Oslo. Valgkampen er en stor laginnsats, og i Oslo er det aktivitet hver dag i den korte valgkampen, som du kan være med på. I tillegg trenger vi penger å drive valgkamp for, og gjerne enda flere medlemmer. Her ser du hvordan du kan bidra i valgkampen. Meld deg som aktivist idag, og bli med på å påvirke valgresultatet i Oslo. I 2017 skal vi sikre to direktevalgte mandater fra Venstre i Oslo på Stortinget.
Melder du deg som aktivist eller frivillig kontakter vi deg for å gjøre konkrete avtaler.

Stavanger Venstre_valg 2015