Venstre blir i opposisjon

Opposisjonspartiene på Oppdal, Ill: Sjur Vammervold

Resultatet fra forhandlingene er klart.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**

Oppdatering: situasjonen har siden denne artikkelen ble skrevet endret seg:

Oppklaringer, vår agenda og en oppdatering

Under en pressebriefing på Skifer Hotell presenterte Ap/Krf og Høyre at de etablerer et samarbeid seg imellom. Under forhandlingene har Venstre forhandlet med begge sider, men vi var ikke informert om dette på forhånd hverken av Høyre eller Ap/Krf.

Forhandlingene førte til at Kirsti Welander blir ordfører og Ingvill Dalseg blir varaordfører. Dermed fortsetter Venstre i opposisjon i de neste fire årene sammen med Senterpartiet og Fremskrittspartiet. Opposisjonen får 11 representanter mens posisjonen får 14.

Venstre er gode i opposisjon og våre fire representanter er klare og motiverte for fire nye år. Vi stilte flest spørsmål til posisjonen under forrige periode, noe vi kommer til å fortsette med. Venstre er partiet som alltid tør å utfordre det etablerte og som alltid spør om det er noe vi kan gjøre bedre eller annerledes.

Vi ser frem til å arbeide med Sp og Frp under de neste fire årene og vår gruppe er klare for å fortsette det konstruktive samarbeidet vi har hatt. Opposisjonen består av mange dyktige representanter som under hvert møte vil jobbe for det beste for innbyggerne i Oppdal, sammen.

Til slutt ønsker vi Høyre, Arbeiderpartiet og Kristelig folkeparti lykke til!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**