Venstre jobber for en inkluderende kommune

(Foto: Dreamstime.com)

Det ble ikke prioritert tilstrekkelige ressurser til funksjonshemmede barn og unge, før Venstre tok tak i saken.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 7 år siden.**

Gjennom flere år var det i Nøtterøy kommune for dårlig ergoterapautdekning. Dette førte til at mange barn og unge med funksjonsnedsettelse ikke fikk det tilbudet de skulle hatt. Dette til tross for at Nøtterøy kommune i sin kommuneplan hadde vedtatt at de skal legge til rette for god helse, mestring og trivsel for alle.

Dette ønsket Nøtterøy Venstres kommunestyrerepresentant Joachim Bræk Poppe-Holmdahl endre på. Han tok dette opp i Hovedutvalget for oppvekst og kultur, høsten 2016, men uten at det i første omgang så ut til å hjelpe.

Da rådmannens budsjettforslag, som ble fremlagt i oktober 2016, ikke så ut til å ville endre på situasjonen, intensiverte Poppe-Holmdahl arbeidet. Blant annet ved å gå i samtaler med de andre partigruppene, for å deretter å foreslå endring av budsjettet, og ta opp problemstillingen i flere medier.

Det ga resultater, for til slutt fikk Venstres representant med seg både hovedutvalg og formannskap på å øke stillingshjemmelen i ergoterapeuttjenesten til barn og unge i kommunen. Da det endelige budsjettet ble vedtatt i desember, var det med en styrking av tilbudet til funksjonshemmede barn og unge.

Flere familier med funksjonshemmede barn, har i ettertid takket oss for denne innsatsen, og bedt oss om å fortsette arbeidet med å tilrettelegge for en mer inkluderende kommune. Dette kan vi love at vi skal, om vi får fornyet tillit ved høstens kommunevalg.

Innlegget Joachim Bræk Poppe-Holmdahl hadde i Tønsbergs Blad, kan du lese mer om her:

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 7 år siden.**