Postkasseaksjoner

Norge trenger et sterkt Venstre på Stortinget. Med din hjelp får vi dette til. Bli med på valgkamp!

Abid Raja

Vi sitter mye stille i disse tider, foran skjermen, uten å møtes fysisk. Kort vei til jobben er det for mange der vi sitter plassert på hjemmekontoret. Fysisk aktivitet og bevegelse er bra for både kropp og hode.

Mange velgere har Venstre som andrevalg. Vi må komme i kontakt med dem nå!

Vi håper at du nå har mottatt, eller snart vil motta, Viken Venstres nyeste brosjyre og at du og laget ditt er klar for postkasseaksjon i mai! Nå gjenstår det å samle troppene (i alle fall digitalt), fordele brosjyrene dere imellom og dele ut brosjyrene i de beste områdene i din kommune, gjerne der dere har størst oppslutning.

Slik deltar du

Meld deg til tjeneste i ditt lokallag, som administrere postkasseaksjoner. Her er oversikt over kontaktpersoner i lokallagene i Viken.

Vi vil gjerne at hvert enkeltmedlem rapporterer til oss i Viken:

• antall skritt
  • hvor mange brosjyrer som deles ut og
  • dato for aktivitet.

Det blir bonuspoeng til de som

• rapporterer til EVA. (Påloggingsinformasjon får dere av lokallaget.)
  • legger ut bilde(r) i sosiale medier
  • deltar på sin aller første aksjon!

Du finner rapporteringsskjema her.

Kan jeg vinne noe?

Ja! Alle som er med på postkasseaksjon er med i vår lokallagsliga, hvor både lokallag og enkeltpersoner kan vinne grandiose premier!

Les mer om lokallagsligaen her

Tips til organisering i lokallaget

For deg som lokallagsleder eller valgkampleder, betyr postkasseaksjonen en glimrende mulighet til å begynne på valgkampens mål i ditt lokallag. Noen tips fra oss er å:

1. Finn deres sterkeste valgkretser fra lokalvalget sist. Resultatene finner du her: https://valgresultat.no/(menu:navigate/viken)?type=ko&year=2019 Velg en eller flere av disse som mål for aksjonen.
  2. Lag roder og fordel dem på dine aktivister. Du finner enkle kart i både Google Maps og på gulesider.no. Her er det enkelt å telle ca antall hus og lengde på roder, før man fordeler dem. Det gjør det også lett å huke av på kartet for hvor dere har vært.
  3. Be dine aktivister møte på gitte steder til gitte tider for utdeling av flyers/materiell. Da holder du kontroll, og dere målretter aksjonen mot områder der mange allerede har et godt forhold til oss. Vurder også om medlemmer kan hente materiell og dele ut på avtalt sted på tider som passer dem.
  4. Benytt anledningen til å kle på medlemmene dine T-skjorter, regnjakker, buttons, osv. Venstre skal synes i gatene.
  5. Registrer aktiviteten i Venstres valgkampverktøy, EVA. Se info om dette over.
  6. Ha det gøy! Gjør gjerne utdeling sammen. Det er lov å møtes utendørs, selv i disse korona-tider. Gjør utdelingen til noe moro, og muligens et høydepunkt i en monoton hverdag. Kan dere avslutte rundt bålpannen med noen pølser og en pils? Sørg for at dere holder dere innenfor gjeldene smittevernregler.
  7. Hvordan får du folk med? Jo, du ringer rundt til medlemmene dine og inviterer dem til Venstre-gøy! Er det lenge siden du snakket med medlemmene dine sist? Har du nye medlemmer? Noen som ikke har deltatt på aktiviteter på lenge? Nå har du muligheten til å få dem med.