Viken Venstres lokallagsliga

Vi følger opp suksessen fra tidligere i år – nå sparker vi igang en ny lokallagsliga!

Postkasseaksjon i juni

Vi drar i gang en ny postkasseaksjon i juni – nå er det “Flere grønne jobber” som gjelder! Aksjonens varighet i lokallagsligaen varer til 27. juni, men brosjyren går ikke ut på dato for det. Dere konkurrerer i flere kategorier – både for lokallag og enkeltmedlemmer.

Vi lover FETE premier! Les mer om postkasseaksjonen her.

Lokallagene konkurrerer i:

• Flest antall utdelte brosjyrer
  • Høyeste antall skritt
  • Størst antall aktive medlemmer

Vi kårer “Beste lokallag”, “Gjennomsnittslaget” og til slutt noe vi har kalt “Åpen klasse” som er en slags hedersbetegnelse, noe litt utenom det vanlige.

Enkeltmedlemmer konkurrerer om følgende utmerkelser:

• Milslukeren
  • Flest aksjonsdager
  • Flest brosjyrer
  • Gjennomsnittsaktivisten
  • Åpen klasse

Vi lanserer tre nye kategorier (etter press fra medlemmene):

• Beste Venstre-antrekk
  • Det råeste postkassestativet
  • Mest idylliske postkassestativ

Grunnlaget for juryens vurderinger baserer seg på rapportering før midnatt, natt til mandag 28. juni. Husk å rapportere!

Juryen består av Hedda Wølner Kristiansen, Marion Sæther og Tove Hofstad. Vinnere utropes søndag 30. mai.

Vervekampanje

Vervekampanjen premierer dere som tar kontakt med potensielle medlemmer og rapporterer inn samtalene, og dermed får muligheten til å vinne flotte premier. Vi premierer både lokallag og enkeltpersoner, og vi har en egen pris til den som gjennomfører flest vervesamtaler, uavhengig av hvor mange som blir vervet. Så her er det gode muligheter!

Vervekampanjen varer til 23. juni. Premiering fredag 25. juni.

Rapportering

• Hvor mange telefoner
  • Hvor mange vervet
  • Krysse av for «Dette er min første vervetelefon»

Viken Venstre har gjennomført to workshops for lokallag hvor vi har gått gjennom metodikk til bruk i verving og tips og vink til deltakerne. Vi har også laget et opplegg som lokallagene kan arrangere i eget lag. Dersom du har lyst til å vite mer om dette, ta kontakt med Marion eller Tove.

Beste nettside, Facebook-side og Instagram-konto

I årets valgkamp er det viktigere enn noen gang å være synlig på sosiale medier, siden vi ikke kan være like synlige som ellers ute i samfunnet. Ingen liker å lese gamle nyheter eller kikke på gamle bilder. Derfor pusser vi opp lokallagenes hjemmesider, Facebook-sider og Instagramkontoer til valgkampen!

Vi tenker som alltid at en gulrot fungerer bedre enn pisk, derfor legger vi inn disse oppgavene i lokallagsligaen og premierer verdige vinnere med skikkelige priser!

Kriterier for vurdering av beste nettside:

• Oppdatert hovedbilde
  • Aktivitetskalender
  • Oversikt over kandidater og valgprogram for Viken
  • Lokale nettsaker
  • Oppdatert kontaktinformasjon om styret
  • Oppdatert kontaktinformasjon om lokale politikere

Kriterier for vurdering av beste Facebook og/eller Instagram

• Mye aktivitet (bruk av innlegg/stories)
  • Oppdatert kontaktinformasjon
  • Hovedbilde av nyere dato
  • Linker til viktige saker
  • Innlegg som er relevante både lokalt og i forbindelse med stortingsvalgkamp

Vi vil premiere lokallagene både før og etter sommeren, så her er det mulig å vinne for flere! Vi kårer beste nettside, beste Facebook-side og beste Instagram-konto i slutten av juni, i juli og i august.

Vi håper at Lokallagsligaen kan bidra til at du og laget ditt kommer skikkelig i gang med valgkamp, og at dere har det gøy når dere holder på!