Nyhetsbrev nr 01/2010

Nyhetsbrev fra fylkesstyret i Østfold Venstre.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Kjære medlem i Østfold Venstre

Dette er årets første utgave av styrets elektroniske nyhetsbrev som Østfold Venstre ønsker å bruke til å fortelle om ulike ting i fylkeslaget.

Venstre kake marsipan logo musikk

Foto: Inge Solli

Styret ønsker fortsatt å formidle lokale aktiviteter overfor medlemmene i hele fylket og ber derfor om saker fra lokallagene som kan være nyttige å kjenne til.
Har dere innspill eller vil gi tilbakemeldinger — se kontaktinfo til slutt.

Venstreskolen – første kvartal 2010
Det planlegges med trinn 2 (for tillits- og folkevalgte samt de med trinn1)
20.-21. mars 2010,muligens i samarbeid med Akershus Venstre.
Mer informasjon om hvor samt påmelding vil komme når det er avklart.

Årsmøte 2010
Østfold Venstres årsmøte avholdes i Halden lørdag 13. februar 2010. Det avholdes også en politisk temakveld "Det flerkulturelle samfunnet" fredag 12. februar med påfølgende sosialt samvær og ev overnatting, for de som ønsker det.

Alt om årsmøtet finner dere i menyen på hjemmesiden:

For de av dere som ikke har lokallag, er det likevel mulig å delta på fylkets årsmøte ved å kontakte styret. Se kontaktinfo til slutt.

Venstres landsmøte 2010
Østfold Venstre står som vert for Venstres landsmøte i Sarpsborg 16.-18. april 2010. Ønsker du å være med å hjelpe til, kan du melde fra til organisatorisk nestleder Jan Tore Gjøby, som leder fylkets arrangementsgruppe. Det kan du også gjøre dersom du har forslag til kulturinnslag; [email protected].

Styremøter
Siste styremøte ble avholdt 18. januar.
Styret vedtok uttalelsen "Jernbane knytter Østfold sammen"

Protokollene fra styremøtene legges på våre nettsider:

Innrapportering fra lokallagenes årsmøter
Det skal rapporteres inn til Venstre sentralt samt fylkeslaget fra årsmøtene. Dette trenger vi for å ha oppdatert informasjon om blant annet om lokallagslederne.

Østfold Unge Venstre
Det arrangeres UV-skolen trinn 2 for Østfold, Oslo, Akershus, Hedmark,
Oppland, Buskerud, Vestfold og Telemark i Hobøl 26.-28. februar 2010. Ta med deg sovepose, en venn og kom! Dette er en ypperlig sjanse til å bli kjent med flere unge liberalere og til å lære mye.

På UV-skolen Trinn 2 blir det både fellesinnledninger om ideologi og aktuelle politiske spørsmål samt valgmuligheter til å lære mer om det som interesserer deg mest. Det blir også aksjon, medieverksted og kurs i tale- og debatteknikk. I tillegg til dette blir det flere sosiale aktiviteter og god mat.

Vil du være med på UV-skolen eller bli med på UV-laget, kan du kontakte leder i ØUV, Per Magnus Finnanger Sandsmark på [email protected].

Fylkeslederen går av på årsmøtet
Som dere kjenner til, har valgkomiteen innstilt to lederkandidater som årsmøtet kan velge mellom, Geir Helge Sandsmark og undertegnede.

Østfold Venstre er i en situasjon med sterk medlemsvekst etter valget i fjor. Vi har behov for å engasjere disse medlemmene og skape aktiviteter rundt omkring i fylket. Vi har behov for å bygge flere lokallag og styrke flere av dem vi har.

Geir Helge Sandsmark har vist at han kan bygge lag og organisere valgkamp. I dagens situasjon er det særs viktig for Østfold Venstre. Med han som fylkesleder vil jeg som gruppeleder i fylkestinget få mer tid til å følge opp den politikken vi gikk til valg på i 2007. Derfor velger jeg nå å la være å stille til gjenvalg.

Vi må si ja til de som ønsker å bidra og vi må ta med oss deres egenskaper på den måten som tjener fylkeslaget best. Derfor er det riktig å stille seg bak Geir Helge Sandsmark som fylkesleder og jobbe videre for Østfold Venstres beste.

Nettverk
Kontaktinfo til ditt lokallag finner du på: https://www.venstre.no/ostfold/artikkel/677
Annen nyttig kontaktinfo finnes også på hjemmesida: http://ostfold.www.venstre.no

Takk for at du tok deg tid til å lese dette nyhetsbrevet!

Sindre Westerlund Mork
Leder i Østfold Venstre