Til innhold

Jon Steiner-Hansen

Vi må styrke demokratiet både nasjonalt og internasjonalt. Vi må bygge broer, ikke murer, og samarbeide for å finne bærekraftige løsninger på tvers.

Engasjert politiker og forkjemper for demokratiske verdier

Jon Steiner-Hansen er en engasjert og kunnskapsrik politiker som fungerer som lokallagsleder og listekandidat for Asker Venstre. Han er opptatt av å sikre sterke demokratiske verdier i Asker, Norge og internasjonalt.

EU-støtte og aktiv deltakelse på det europeiske kontinentet

Jon er en sterk tilhenger av EU og mener at Norge bør ha et godt forhold til dette liberale prosjektet. Han tror på betydningen av å være en aktiv deltaker på det europeiske kontinentet og fremme et nært samarbeid med våre europeiske naboer.

Bærekraftige løsninger for natur og miljø

Natur og miljø er sentrale saker for Jon. Han engasjerer seg spesielt i kampen mot plastforurensning i naturen og er bekymret for den økende mengden mikroplast som påvirker alt liv. Jon ønsker å rette fokus mot dette problemet og arbeide for bærekraftige løsninger som beskytter vår naturarv.

Støtte til lokalt næringsliv og oppstartsbedrifter

Jon legger vekt på næringspolitikk og ønsker å skape gode vilkår for næringslivet, spesielt for småbedrifter og oppstartsbedrifter. Med sin akademiske bakgrunn og verdifulle erfaring fra næringslivet, med hovedvekt på oppstartsbedrifter, kan Jon bidra til å støtte og fremme veksten av lokale bedrifter. Han har også vært aktiv i ulike næringslivsorganisasjoner.

Internasjonalt perspektiv, natur- og miljøengasjement, og fokus på tjenestetilbud

Jon har akademisk bakgrunn med en mastergrad i finans, samt spesialisering innen Trade Finance. Han behersker flere språk og har hatt ledende stillinger innen IT, finans og forsikring. Jon tror på betydningen av å ha en kommune som tilbyr gode tjenester og tar velinformerte beslutninger på vegne av innbyggerne.

Jon Steiner-Hansen er en verdifull ressurs for Asker Venstre, med sitt internasjonale perspektiv, engasjement for natur og miljø, samt ønske om å skape gode vilkår for næringslivet.