Til innhold

Ola Elvestuen

Venstre vil ha et bedre, billigere og hyppigere kollektivtilbud. Det må bli enklere å ta grønne valg

Ola Elvestuen har siden 2008 vært nestleder i Venstre. Han har jobbet som byråd for miljø og samferdsel i Oslo siden 2011, og er valgt inn på Stortinget for Oslo.

I dag bruker toget mellom Oslo og Bergen lengre tid enn i 1975. Norges utslipp av klimagassen CO2 er rekordhøye. Miljøet fortjener bedre. Venstre prioriterer de gode miljø- og klimaløsningene.

Ta grønne valg

– Venstre vil ta Norge i en ny, miljøvennlig retning. Vi vil satse på kollektivtransport og ny teknologi. Lofoten, Vesterålen og Senja må vernes, sier Elvestuen.

– Verdens forbruk av fossil energi er i ferd med å endre klimaet på jorda. Norge har et særlig ansvar for å kutte utslipp og for å utvikle nye, miljø­vennlige energiløsninger. Vi må bevare naturen, miljøet og ressursene våre for å sikre en ren framtid. Miljøvennlig samferdsel er avgjørende for å løse klimaproblemene. Derfor vil Venstre ha et bedre, billigere og hyppigere kollektivtilbud. Det må bli enklere å ta grønne valg.

Ola Elvestuen ble første gang valgt inn i Oslo bystyre i 2003, og på Stortinget i 2013.

Få de ferskeste nyhetene, kunngjøringene og invitasjonene.
Rett fra kilden. Abonner på vårt nyhetsbrev.
Meld på nyhetsbrev
Lukk

Abonner på vårt nyhetsbrev

Meld på nyhetsbrev
Du kan melde deg av når som helst.