Ann Elin Piel er innstilt som ny leder av Rogaland Venstre

Ann Elin Sagaard Piel, fylkesleder i Rogaland Venstre, Foto: Celina Christoffersen

Ann Elin Piel er innstilt som ny leder i Rogaland Venstre. Hun får med seg Mia Bruvik og Bjarte Espeland Horpestad som nestledere, begge på gjenvalg. Valg av det nye fylkesstyret vil bli behandlet under Rogaland Venstres fylkesårsmøte i Haugesund 11.-12. mars.

Ann Elin Piel er medlem i styret i Rogaland Venstre, og har tidligere vært med i styret i Stavanger Venstre. Hun er bosatt i Stavanger, gift og har 3 barn. Hun er utdannet allmennlærer, med fordypning i psykisk helse. Hun jobber som lærer på St. Svithun skole på Storhaug.

– Det er en stor ære å bli spurt om å overta ledervervet i Rogaland Venstre. Vi går en spennende valgkamp i møte, der Venstre er viktigere enn noen gang. Rogaland trenger et parti som vil kutte utslipp, skape nye arbeidsplasser i tillegg til å satse stort på skole, sier Ann Elin Piel.

– Vi er veldig glade for at det nettopp er Ann Elin som skal lede styret i Rogaland Venstre. Hun er kunnskapsrik, engasjert og har god innsikt i driften av fylkeslaget. Hun får med seg en ledertrio med solid organisatorisk og politisk erfaring, med Mia Bruvik og Bjarte Espeland Horpestad. I tillegg tar Arild Enge Helgøy gjenvalg. Ny i styret vil være Unni Fuglestad fra Time. Hun har lang fartstid i Venstre og er i dag varamedlem til fylkestinget. Gunhild Moe fra Suldal som ikke er på valg er en viktig bidragsyter i styret, sier May Britt Vihovde som har ledet valgkomiteen.

Kjartan Alexander Svartsund Lunde som har ledet fylkeslaget de siste 11 årene tar ikke gjenvalg. Han er fremdeles direktevalgt til Venstres landsstyre. Han har blitt pappa ifjor for første gang og håper å få litt mer tid til familielivet. Han er fylkesordførerkandidat og kommer til å bruke mye tid på dette fram til valget og vil også forbli folkevalgt i årene framover. Kjartan vil framover tiltre i fylkesstyret som gruppeleder for Venstre sin fylkestingsgruppe.

Den helhetlige innstillingen til styret er som følger:

Varamedlemmer – velges for 1 år:

1. Erik Rydningen Nyman-Apelset, Strand
  2. Sunniva Nybø, Stavanger
  3. Olav Nybø, Randaberg
  4. Bjørn Gunnar Husby, Haugesund
  5. Frank A. Hansen, Sandnes
  6. Tone Byberg, Time

I tillegg er lederen av Rogaland Unge Venstre og lederen av Rogaland Venstrekvinnelag med i fylkesstyret.