Valgkomiteens innstillig er klar

Bjarte Espeland Horpestad er innstilt som ny leder i Rogaland Venstre. Han får med seg Mia Bruvik og Unni Fuglestad som nestledere. Valg av det nye fylkesstyret vil bli behandlet under Rogaland Venstres fylkesårsmøte i Egersund 9.-10.mars.

Bjarte er i dag organisatorisk nestleder i styret i Rogaland Venstre. Han er 26 år, gift og bosatt i Karmøy kommune. Han jobber som controller i Norsk Hydro. Han ble valgt inn i kommunestyret i Karmøy høsten 2023 og er både gruppeleder og leder i Karmøy Venstre. Annen folkevalgt erfaring er som varamedlem til bystyret i Stavanger og til Rogaland Fylkesting.

– Valgkomiteen i Rogaland Venstre er veldig glad for at Bjarte Espeland Horpestad har sagt ja til å bli leder i Rogaland Venstre. Bjarte kjenner partiet veldig godt, både med bakgrunn i erfaring som leder av Rogaland Unge Venstre og medlem i Unge Venstres sentralstyre. Bjarte har ved flere valg jobbet som valgkampmedarbeider og til tross for sin unge alder, har han lang erfaring fra politisk arbeid i Venstre, sier May Britt Vihovde som har ledet valgkomiteen.

Han får med seg en erfaren ledertrio. Mia Bruvik har sagt ja til gjenvalg. Hun er i dag 1. nestleder, og vi er glad for at hun ønsker å fortsette i dette vervet. Mia har gjort en fantastisk innsats for Venstre og har ulike roller både i forhold til valgkamp- og programarbeid .

Valgkomiteen innstiller Unni Fuglestad som 2. nestleder, en ny rolle for henne. Hun er en erfaren politiker fra Time som også sitter i styret i dag. Unni er medlem i fylkestinget og leder regional-, kultur og næringsutvalget.

Valgkomiteen er glad for at Ann Elin Piel ønsker å fortsette i styret, men da ikke som leder.

Den helhetlige innstillingen til styret er som følger, alle for 2 år:

Varamedlemmer:

1. Are Bu Nilsen, Haugesund