På lag med framtida og på lag med Møre og Romsdal – Frode Heimen

Frode Heimen
Foto: Sponland

Bli kjent med Frode Heimen, 3. kandidat for Møre og Romsdal Venstre.

Vår tredjekandidat er oppvokst i fjæresteinene ved Hustadvika og bor i Molde. Han har vært mangeårig Venstremedlem og tidligere styremedlem i Kristiansand og Agder Venstre, har siden 2015 vært styremedlem i Molde Venstre. Frode har engasjert seg i politikken med en misjon om å begrave fogderistriden en gang for alle.

Frode er til daglig gründer og brenner for næringslivet i regionen vår. Han er opptatt av at fylket må profilere seg som et næringsfylke og tiltrekke seg innflyttere i større skala. Han mener også fast bestemt at god politikk rundt innovasjon og nyskaping er den beste distriktspolitikken man kan ha.

Det er ingen næringer som er mer innovative og nyskapende enn landbruk og havbruk.

Siden Møre og Romsdal er den regionen med mest eksport per innbygger er Frode en forkjemper for EØS samt å opprettholde et godt samarbeid med våre viktigste eksportmarkeder. I fremtiden trenger Norge et betydelig antall nye arbeidsplasser med høy verdiskaping. Disse arbeidsplassene vil han gjerne ha til Møre og Romsdal. Da må Møre og Romsdal stå samlet, da må vi stemme inn politikere som Frode.

En annen sak som står hans hjerte nær er barn med diagnoser og foreldres rettigheter når de møter byråkratiet. Vi må hjelpe og tilrettelegge for barna gjennom oppveksten, men også se foreldrene og deres kamp for å få ting de har krav på. Det er alt for liten kompetanse på mange områder i skolene og hjelpemiddelapparatet. Vi må se foreldrene som ofte blir utslitt i tunge omsorgsjobber, ikke på grunn av familiesituasjonen, men fordi de må kjempe om alt, alltid.

En av de viktigste fokusområdene for nye fylkespolitikere blir økonomi. Vi trenger mange arbeidsføre tilflyttere og vi må passe på at det følger penger med når oppgaver fordeles fra staten til de nye regionene. Vil du ha ei vaktbikkje som kjemper for hver eneste jobb – da stemmer du på Frode – og Venstre.

Kandidatpresentasjonar:

1. Pål Farstad