På lag med framtida og på lag med Møre og Romsdal – Pål Farstad

Pål Farstad
Foto: Sponland

Venstres fylkesordførerkandidat er Pål Farstad. Han er opprinnelig fra Ålesund, men har bodd i Kristiansund siden 1990. Pål er gift med nordmørsjenta han traff under studiedagene i Volda, og har to barn.

Vår 1. kandidat var medlem av fylkestinget og bystyret i Kristiansund før han ble valgt til Stortinget i 2013. Nå satser han for fullt på fylkestinget igjen. Mange vil kjenne Pål som næringspolitiker. Næringspolitikk står hjertet hans nært, og han har erfaring fra viktige politikkområder som fiskeri, havbruk, landbruk, reiseliv, EØS og politikk for småbedrifter og gründerskap. I tillegg har han et brennende engasjement for utdanning-, forskning-, samferdsel-, klima-, miljø-, folkehelse- og kulturpolitikk. Alt dette er viktig når han nå vil bli Venstres fremste i fylkespolitikken.

Som tidligere lokalpolitiker, fylkespolitiker og stortingspolitiker har Pål gode forutsetninger for å fremme og gjennomføre politikken fra lokale initiativ til beslutninger på fylket og sentralt hold.

Det viktigste for Møre og Romsdal er å satse på ungdommen, og vinne kampen om ungdommen.

Knallhard kamp om ungdommen gjelder også for andre fylker. Det betyr at vi i Møre og Romsdal må satse på en utdanningspolitikk i alle ledd og på alle nivå som treffer ungdommens ønsker og behov, og samtidig harmonerer med det arbeidslivet etterspør. Et variert utdannings- og arbeidsmarked er viktig for at fylket skal være attraktivt. Men utdanning og arbeid er ikke nok. Vi må blant mye annet ha kommunikasjoner og tilbud innen kultur og idrett som treffer, og for å få til det må vi lytte til det ungdommen har å si.

Folk kan være trygg på at Pål og Venstre vil levere.

Kandidatpresentasjonar:

1. Pål Farstad